(По)трагите на идентитетот
Abstract
Предмет на интерес на овој текст се наративните артикулации на идентитетот во рамки на биографската метафикција. Како варијанта на историографската метафикција, биографската метафикција го актуелизира прашањето на идентитетот, во контекст на генералните постмодернистички проблематизации. Поаѓајќи од конститутивните жанровски одлики- метафикционалноста, жанровските хибридизации, наративниот модел на (детективска) потрага по идентитетот (на другиот, но и сопствениот), интерпретативниот фокус врз романот Приказната на биографот од Антонија С. Бајат е во функција на елаборирање на: наративните постапки преку коишто биографската метафикција ги проблематизира процесите на пишување биографија; епистемолошките, онтолошките и херменевтичките импликации на (ре)конструкција на идентитетот; метафикционалната враменост на биографската потрага/пишување, што имплицира проблематизација и на жанровскиот идентитет.
References
[2] Gudmundsdóttir, Gunnthórunn. Borderlines: Autobiography and Fiction in Postmodern Life Writing. Amsterdam/New York, 2003.
[3] Fludernik, Monika. „Identity/Alterity“. Тhe Cambridge Companion to Narrative. Ed. David Herman.Cambridge: Cambridge UP. 2007, pp.260-273.
[4] Hаčion, Linda. Poetika postmodernizma. Novi Sad:Svetovi, 1996.
[5] Keener. John B. Biography and the Postmodern Historical Novel. Lewiston/Queenston/Lampeter:The Edwin Mellen Press, 2001.
[6] Keener. John B. Biography and the Postmodern Historical Novel. Lewiston/Queenston/Lampeter:The Edwin Mellen Press, 2001.
[7] Nünning, Ansgar. „Fictional Metabiographies and Metaautobiographies: Towards a Definition, Typology and Analysis of Self-Reflexive Hybrid Metagenres“. Self-Reflexivity in Literature. Ed. Werner Huber, Martin Middeke, Hubert Zapf. Würzburg: Kӧnigshausen & Neumann, 2005, pp.195–209.
[8] Nünning, Ansgar. „An Intertextual Quest for Thomas Chatterton: The Deconstruction of the Romantic Cult of Originality and the Paradoxes of Life-Writing in Peter Ackroyd’s Fictional Metabiography Chatterton.” Biofictions: The Rewriting of Romantic Lives in Contemporary Fiction and Drama. Ed. Werner Huber and Martin Middeke. New York: Camden, 1999. pp.27-49.
[9] Nünning, Ansgar. „Crossing Borders and Blurring Genres: Towards a Typology and Poetics of Postmodernist Historical Fiction in England since the 1960s.” European Journal of English Studies 1.2 (1997): 217-238.
[10] Wesseling, Elisabeth. Writing History as a Prophet: Postmodernist Innovations of the Historical Novel. Amsterdam and Philadelphia:John Benjamins Publishing Company, 1991.
[11] Дилтај, Вилхелм. „Развојот на херменевтиката“, Херменевтика и поетика, Прир. Катица Ќулавкова, Скопје.Култура, 2003, стр. 5-28. 2003.
[12] Рикер, Пол. Сопство као други. Београд/Никшић: Јасен, 2004.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Култура/Culture by MI-AN is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.