РАЗЛИЧНАТА „УПОТРЕБЛИВОСТ“ НА ГЛОБАЛНИТЕ ОДРЕДНИЦИ, ЕТИЧКИ КОДЕКСИ / КОДОВИ И НОРМИ И ПОДЛОЖНОСТА НА МАКЕДОНСКИОТ КУЛТУРЕН ИДЕНТИТЕТ И МЕМОРИЈА ОД ВЛИЈАНИЈА
Abstract
Овој труд се однесува на т.н. културна ситуација во Р. Македонија, како една од „малите“ или „помалку моќни“ држави, во контекст на големата глобална карта и моќта што флуктуира во тие рамки. Поконкретно, се работи за претпоставката дека востановените меѓународни кодекси не рефлектираат подеднакво врз сите општества и култури, туку на штета на помалите. Ако при тоа се земе предвид и процесот на глобализација, логично е да се очекува дека културниот идентитет на помалите ќе биде посилно инхибиран отколку на оние култури што доминираат во светот. Генерално, тоа е основната поента на ова излагање, оставајќи го отворено прашањето за разрешување на споменатата несразмерност, пред сè на полето на културата и во сообразност со моќтаReferences
[1] Amstuc, Mark R. (2008). Меđunarodna etika. Beograd: Službeni glasnik
[2] Бахтин, Михаил. (2013). Естетика језичког стваралаштва. Нови Сад: Издавачка књижарница Зорана Стојновића, Сремски Карловци
[3] Bennett, John C. (1966). "Foreign Policy", in: Christian Perspective. New York: Scribner‘s
[4] Levi-Stros, Klod. (2011). Rasa i istorija; Rasa i kultura. Beograd: Karpos
[5] Serple, Robert. (1978). Uticaj kulture na ponašanje.Beograd: Nolit, 1978.
[6] Šuvaković, Miško. (2012). Umetnost i politika: savremena estetika, filozofija, teorija umetnosti u vremenu globalne tranzicije, Beograd: Službeni glasnik, 2012.
[7] Todorova, Marija. (2010). Dizanje prošlosti u vazduh. Beograd: Čigoja štampa
[8] Victor Turner. (1987). The anthropology of performance. New York: Paj Publication, 1987.
[2] Бахтин, Михаил. (2013). Естетика језичког стваралаштва. Нови Сад: Издавачка књижарница Зорана Стојновића, Сремски Карловци
[3] Bennett, John C. (1966). "Foreign Policy", in: Christian Perspective. New York: Scribner‘s
[4] Levi-Stros, Klod. (2011). Rasa i istorija; Rasa i kultura. Beograd: Karpos
[5] Serple, Robert. (1978). Uticaj kulture na ponašanje.Beograd: Nolit, 1978.
[6] Šuvaković, Miško. (2012). Umetnost i politika: savremena estetika, filozofija, teorija umetnosti u vremenu globalne tranzicije, Beograd: Službeni glasnik, 2012.
[7] Todorova, Marija. (2010). Dizanje prošlosti u vazduh. Beograd: Čigoja štampa
[8] Victor Turner. (1987). The anthropology of performance. New York: Paj Publication, 1987.
How to Cite
ПОПОВСКИ, Радомир.
РАЗЛИЧНАТА „УПОТРЕБЛИВОСТ“ НА ГЛОБАЛНИТЕ ОДРЕДНИЦИ, ЕТИЧКИ КОДЕКСИ / КОДОВИ И НОРМИ И ПОДЛОЖНОСТА НА МАКЕДОНСКИОТ КУЛТУРЕН ИДЕНТИТЕТ И МЕМОРИЈА ОД ВЛИЈАНИЈА.
Култура/Culture, [S.l.], n. 8, p. 165-172, mar. 2015.
ISSN 1857-7725.
Available at: <https://journals.cultcenter.net/index.php/culture/article/view/125>. Date accessed: 18 apr. 2024.
Section
Macedonian Articles
Keywords
културна меморја, универзална етика, културен идентитет, културните проекти како „алатки на моќта“, најмомоќното оружје на иднината
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Култура/Culture by MI-AN is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.