На двомеѓето меѓу фикцијата и историскиот запис - парадигмата епски јунак во Песна за Роланд, Слово за походот Игорев и неколку епски песни за Крале Марко
Abstract
Главната цел на истражувањето е да се анализираат две различни категории: епскиот јунак како измислен лик и епскиот херој како историска, „реална" личност. Анализата на епскиот јунак во средновековните епски песни има намера да го прикаже главниот протагонист (ако има само еден) како возвишен, супериорен и исклучителен индивидуалец, како "јавна и поличка личност од древни времиња", според зборовите на Бахтин. Второ, анализата се фокусира на историските, политичките и културни корени на епскиот херој како реална историска личност и на неговото влијание врз фикционалниот херој. Во оваа смисла, како најпарадигматични примери земени се три епски херои (Игор Свјатославич од „Слово за полкот Игорев, Роланд, од Епот за Роланд и Марко Крале / Крали Марко, од македонската епска традиција).References
[xiv] R. Auty and D. Obolensky (ed), Companion to Russian studies, vol. 2. Melbourne: University of Cambridge Press, 1977.
[xv] M. Bahtin, O romanu. Beograd: Nolit, 1989.
[xvi] M. Baring, An outlet of Russian literature. London: Williams & Norgate, 1914.
[xvii] G. Brault, The Song of Roland – an analytical edition, vol. 1. Pennsylvania State University, 1978.
[xviii] M. J. Burland, Strange Words: Retelling and Reception in the Medieval Roland Tradition. Notre Dame, Ind.: University of Notre Dame Press, 2008.
[xix] J. Campbell, The hero with a thousand faces. London: Fontana Press, 1993.
[xx] J. Crosland (trans.), Song of Roland. Ontario: Cambridge, 1999.
[xxi] T. Čubelić, Povijest i istorija usmene narodne književnosti. Zagreb: Vlastita naklada, 1988.
[xxii] M. Dimnik, The dynasty of Chernigov (1146-1246). New York: Cambridge University Press, 2003.
[xxiii] M. Gabriel, Asleep at the Wheel? Messianism, Apocalypticism and Charlemagne’s Passivity in the Oxford ‘Chanson de Roland’. Nottingham Medieval Studies XLVII, 2003.
[xxiv] R. Mann, (trans.), The song of Prince Igor. Karacharovo: Birchbark Press, 2010.
[xxv] J. O’Hagan, (trans.), The song of Roland. New York: P. F. Collier & son Company, 2001.
[xxvi] R. Mitchell and Nevill Forbes (trans.), Chronicle of Novgorod, 1016-1471, Camden third series, vol. XXV. London, 1914.
[xxvii] I. I. Shkliarevsky, “The Lay of Igor’s Campaign”, во The Courier, no. 38. United Kingdom: D. C. Thomson & Co., 1985.
[xxviii ] Аристотел. Избрани дела - Увод, превод од старогрчки, предговор Витомир Митевски. Скопје, Мелбурн: Матица македонска, 1998.
[xxix] С. И. Верковиќ, Фолклорни и етнографски материјали, книга петта. Скопје: Македонска книга, 1985.
[xxx] A. Германов, (ред.), Крали Марко. Бьлгарски юнашки епос в тридесет и три песни, Софија: Народна младост, 1982.
[xxxi] T. Димитровски, (прев.), Слово за походот Игорев. Скопје: Наша книга, 2002.
[xxxii] С. Кољевић, Постање епа. Нови Сад: САНУ, 1998.
[xxxiii] Д. С. Лихачов, Поетика старе руске књижевности, Београд: Књижевна мисао, 1972.
[xxxiv] Е. М. Мелетински, Поетика на митот. Скопје: Табернакул, 2002.
[xxxv] И. Муртезани, Митски елементи во албанскиот и македонскиот јуначки епос и балада. Скопје: Институт за фолклор, 2006.
[xxxiv] Д. Нучера, „Патувањата и книжевноста“, во Компаративна книжевност. Скопје: ДККМ & Магор, 2006.
[xxxvii] С. Пеинтер, Историја средњег века. Београд: Клио, 1997.
[xxxviii] К. Симитчиев, Марко Крале во македонската народна епика (во споредба со српски и бугарски мотиви). Скопје: НИП Нова Македонија, 1981.
[xxxix] Л. Стојановиќ Лафазановска, Homo initiatus: феноменот на иницијацијата во македонската народна книжевност. Скопје: Институт за фолклор, 2001
[xv] M. Bahtin, O romanu. Beograd: Nolit, 1989.
[xvi] M. Baring, An outlet of Russian literature. London: Williams & Norgate, 1914.
[xvii] G. Brault, The Song of Roland – an analytical edition, vol. 1. Pennsylvania State University, 1978.
[xviii] M. J. Burland, Strange Words: Retelling and Reception in the Medieval Roland Tradition. Notre Dame, Ind.: University of Notre Dame Press, 2008.
[xix] J. Campbell, The hero with a thousand faces. London: Fontana Press, 1993.
[xx] J. Crosland (trans.), Song of Roland. Ontario: Cambridge, 1999.
[xxi] T. Čubelić, Povijest i istorija usmene narodne književnosti. Zagreb: Vlastita naklada, 1988.
[xxii] M. Dimnik, The dynasty of Chernigov (1146-1246). New York: Cambridge University Press, 2003.
[xxiii] M. Gabriel, Asleep at the Wheel? Messianism, Apocalypticism and Charlemagne’s Passivity in the Oxford ‘Chanson de Roland’. Nottingham Medieval Studies XLVII, 2003.
[xxiv] R. Mann, (trans.), The song of Prince Igor. Karacharovo: Birchbark Press, 2010.
[xxv] J. O’Hagan, (trans.), The song of Roland. New York: P. F. Collier & son Company, 2001.
[xxvi] R. Mitchell and Nevill Forbes (trans.), Chronicle of Novgorod, 1016-1471, Camden third series, vol. XXV. London, 1914.
[xxvii] I. I. Shkliarevsky, “The Lay of Igor’s Campaign”, во The Courier, no. 38. United Kingdom: D. C. Thomson & Co., 1985.
[xxviii ] Аристотел. Избрани дела - Увод, превод од старогрчки, предговор Витомир Митевски. Скопје, Мелбурн: Матица македонска, 1998.
[xxix] С. И. Верковиќ, Фолклорни и етнографски материјали, книга петта. Скопје: Македонска книга, 1985.
[xxx] A. Германов, (ред.), Крали Марко. Бьлгарски юнашки епос в тридесет и три песни, Софија: Народна младост, 1982.
[xxxi] T. Димитровски, (прев.), Слово за походот Игорев. Скопје: Наша книга, 2002.
[xxxii] С. Кољевић, Постање епа. Нови Сад: САНУ, 1998.
[xxxiii] Д. С. Лихачов, Поетика старе руске књижевности, Београд: Књижевна мисао, 1972.
[xxxiv] Е. М. Мелетински, Поетика на митот. Скопје: Табернакул, 2002.
[xxxv] И. Муртезани, Митски елементи во албанскиот и македонскиот јуначки епос и балада. Скопје: Институт за фолклор, 2006.
[xxxiv] Д. Нучера, „Патувањата и книжевноста“, во Компаративна книжевност. Скопје: ДККМ & Магор, 2006.
[xxxvii] С. Пеинтер, Историја средњег века. Београд: Клио, 1997.
[xxxviii] К. Симитчиев, Марко Крале во македонската народна епика (во споредба со српски и бугарски мотиви). Скопје: НИП Нова Македонија, 1981.
[xxxix] Л. Стојановиќ Лафазановска, Homo initiatus: феноменот на иницијацијата во македонската народна книжевност. Скопје: Институт за фолклор, 2001
How to Cite
ДИМОВСКА, Кристина.
На двомеѓето меѓу фикцијата и историскиот запис - парадигмата епски јунак во Песна за Роланд, Слово за походот Игорев и неколку епски песни за Крале Марко.
Култура/Culture, [S.l.], n. 4, p. 131-142, nov. 2014.
ISSN 1857-7725.
Available at: <http://journals.cultcenter.net/index.php/culture/article/view/84>. Date accessed: 17 apr. 2024.
Section
Macedonian Articles
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Култура/Culture by MI-AN is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.